ďťż

Pies stróż w firmie ...

Pies stróż w firmie ...




Mellows - 10-10-2006 07:39
Witam
Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa psa pracującego w firmie jako stróż? Czy z racji posiadania takiego psa przyslugują jakieś odpisy ?? np karma, witaminy itp ?? tak się własnie zastanawiam bo może warto by było wdrążyć się w temat i przez zyskanie pieniędzy zmienic karmę na jeszcze lepszą? kupić nową obroże ... smycz czy nawet zebrać na wyjazd ?? Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym temacie to prosze o info ...





Agnieszka K. - 10-10-2006 08:46
Oczywiscie że można. Jeśli pies będzie środkiem trwałym:evil_lol: , to jak najbardziej. Wtedy wszystkie koszty związane z utrzymaniem psa bedą stanowiły koszty działaności firmy. Najlepiej porozmawiaj o szczegółach ze swoja księgową.



Mellows - 10-10-2006 16:57
No własnie musze to przedyskutować z księgową bo chcę jeszcze troszkę bardziej odwdzięczyć się za to że tak ładnie pilnąją terenu firmy. A moze ktoś takiego ma wprowadzone w życie i moze coś napisac z własnego doświadczenia ??



aisaK - 10-10-2006 20:17
U mnie w pracy jest pies stróżujący i wszystko jest brane w koszty (karma, psia miska, szkolenie, kości, szynka, ryż, smycz, środki do pielęgnacji, zrobienie kojca).





Bunia1 - 11-10-2006 00:14
U mnie też karmę wliczamy w koszty już od ładnych paru lat. Były kontrole i nikt tego nie kwestionował.



Mellows - 11-10-2006 07:05
a jak wyglada rejestracja psów itp ?



mila_2 - 11-10-2006 08:15
a o jaką rejestrację Ci chodzi??
u mnie w firmie nie ma wprawdzie psa, ale jest kot. I mimo licznych kontroli z US nikt nigdy do kwestii kota się nie przyczepił. Wszystkie faktury są wrzucane w koszty, Vat od faktur jest odliczany.
Jedyne co trzeba zrobić to wciągnąć zwierzę na listę "środków trwałych" - jak już to Agnieszka K mówiła.
A jeśli chodzi o dokładniejsze przepisy to muszę poszukać.



julita104 - 11-10-2006 09:30
u mnie sa rybki i tez sa wrzucane w koszty.
Istnieja jako wyposazenie
ja jestem ksiegowa i us patrzy tak - koszt musi byc poniesiony w celu osiagnieca zysku.
Rybkijako wyposazenie ładnie wyglądaja, pies pilnuje terenu (jakby nie on to byłby ochroniarz z pensją). kwestia umiejetnego obronienia swojego stanowiska.



Mellows - 11-10-2006 12:13
No własnie chciałbym wiedzieć na ten temat jak najwięcej aby potem nie było czegoś nie tak a wiadomoże w praktyce wychodzi dopiero wszystko :) Więc jak ktoś coś wie to prosze pisać :)



mila_2 - 11-10-2006 19:59
u nas z kotm Julianem jest tak: dla każdej kontroli z US jest śpiewka, że firma moja posiada magazyn, w którym znajdują się bezcenne skrzynie oraz inne bezcenne materiały, które padają ofiarą myszy:evil_lol::evil_lol::evil_lol::evil_lol: zatem kot jest niezbędny:eviltong::eviltong::eviltong:.A, że w tym momencie kot jest w biurze - cóż - zbieg okoliczności. Na marginesie dodam, że kot Julian magazynu nie widział na oczy;)

btw. a może na ludzkich Urzędników trafiamy - trudno powiedzieć...



mch - 11-10-2006 22:10
a czy do zaliczenia psiaków w środki trwale firmy :evil_lol: konieczna jest faktura zakupu ,,towaru" znaczy piesków ? w pracy mamy dwa psy i niby mają dobrze ale jakby były ,,kosztem uzyskania przychodu " mogłoby być im jeszcze lepiej :lol:



mila_2 - 12-10-2006 07:59
nasz kot jest dachowcem zabranym ze śmietnika jak był małym kociaczkiem - nie posiadamy na niego żadnej faktury...został po prostu wprowadzony do ksiąg jako środek trwały. O szczegóły dopytam sie naszj gł. księgowej



bajadera - 13-10-2006 11:46
Mój TZ też miał kiedyś koty na stanie firmy i szczepienia i karme wrzucał w koszty. A przejazdy do veta na szczepienie w rozliczenie przebiegu pojazdu.



Dobermania - 13-10-2006 12:58
Zawsze też przecież możecie sami zrobić zbiórkę wśród pracowników. Ja sama bym przynosiła psu smakołyki i witaminki, czesała, itd.:cool1:



Mellows - 13-10-2006 13:25
No właśnie jeżeli jest mozliwość to jak najbardziej chciałbym jeszcze polepszyć poziom życia psiaków. U mnie jest tak że bestie są moją własnością a ja jestem pracownikiem w firmie brata i one pilnują właśnie tego terenu - skończyły się wtragnięcia i kradzierze. Co by nie mówić to głownie z tego powodu zbudowaliśmy wybieg, budy i takie rzeczy na które poszło sporo kasy.
Tak że w sumie to praktycznie psy spełnią swoje zadanie tak jak być powinno ale własnie zastanawia mnie to czy psy muszą być własnością firmy ?? czy mogą jakby pracować dla niej? i jak z fakturą zakupu ??



mila_2 - 13-10-2006 13:27

Zawsze też przecież możecie sami zrobić zbiórkę wśród pracowników. Ja sama bym przynosiła psu smakołyki i witaminki, czesała, itd.:cool1: ale jesli przepisy pozwalają na to, to czemu nie wykorzystać okazji, żeby koszty utrzymania zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu??? "Na górze" robią bez skrupułów przekręty na ogromną skalę, a my mamy robić zbiórkę;)

http://www.olenka.pl/forum.php?actio...oup=1&id=15895 - może to coś pomoże



Dobermania - 14-10-2006 12:31

ale jesli przepisy pozwalają na to, to czemu nie wykorzystać okazji, żeby koszty utrzymania zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu??? "Na górze" robią bez skrupułów przekręty na ogromną skalę, a my mamy robić zbiórkę;) No, tak, tak, oczywiście, ale to tak na wypadek, gdyby się nie udało. Albo ZANIM się da włączyć koszty utrzymania/rozpieszczania (:cool1:) psa w firmowe wydatki. Poza tym - zbiórek na zwierzaki nigdy za dużo:cool1:



Ludek - 15-10-2006 07:16
A czy psy koniecznie muszą być wciągnięte jako środek trwały, żeby można było odliczać koszty z nimi związane? Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie).


U mnie jest tak że bestie są moją własnością a ja jestem pracownikiem w firmie brata i one pilnują właśnie tego terenu - skończyły się wtragnięcia i kradzierze. Co by nie mówić to głownie z tego powodu zbudowaliśmy wybieg, budy i takie rzeczy na które poszło sporo kasy.
Tak że w sumie to praktycznie psy spełnią swoje zadanie tak jak być powinno ale własnie zastanawia mnie to czy psy muszą być własnością firmy ?? czy mogą jakby pracować dla niej? i jak z fakturą zakupu ??
Psy są w polskim prawie rzeczą :( więc pewnie można zrobić umowę użyczenia.



Agnieszka K. - 16-10-2006 08:36

Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie). 3500 zł to limit - zakup do takiej kwoty jest wliczany jednorazowo w koszty, bez amortyzacji.

Nie ma górnej granicy wartości srodka trwałego (N.p. samochód lub nawet linia produkcyjna też są srodkami trwałymi, kosztują grubo powyżej 3500 zł, i muszą być amortyzowany.

Nie wiem natomiast, czy pies musi byc koniecznie środkiem trwałym, aby odliczać koszty jego utrzymania.



Ludek - 16-10-2006 08:43
Napisał(a) Ludek http://static.dogomania.pl/forum/ima...s/viewpost.gif
Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie).


Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie).

3500 zł to limit - zakup do takiej kwoty jest wliczany jednorazowo w koszty, bez amortyzacji.

Nie ma górnej granicy wartości srodka trwałego (N.p. samochód lub nawet linia produkcyjna też są srodkami trwałymi, kosztują grubo powyżej 3500 zł, i muszą być amortyzowany.

Nie wiem natomiast, czy pies musi byc koniecznie środkiem trwałym, aby odliczać koszty jego utrzymania. Chodziło mi o to,że aby zaliczyć rzecz, jako środek trwały, to musi miec on wartość min. 3500 zł. A wiekszość psów stróżujących raczej takiej wartości nie ma. Choć to oczywiście pojęcie względne:evil_lol: .



mila_2 - 16-10-2006 10:11
pies, kot musi KONIECZNIE byc wprowadzony do ksiąg jako środek trwały - to warunek KONIECZNY żeby koszty utrzymania zwierzaka wrzucać w koszty dziełalności firmy.

btw. wartość 3,5 tyś. to wartość dotycząca sposobu zaliczenia w koszty śr. trwałego. Do 3,5 tys - wrzucamy wartość netto jednorazowo w koszty, powyżej 3,5 tys. wrzucamy stopniowo - takie najprościej można to wytłumaczyć



kingula - 16-10-2006 10:40
Bardzo ciekawy temat :evil_lol: A powiedzcie jak sprawa sie ma jesli biuro miesci sie w wynajmowanym pokoju? Czy pies w takim przypadku moze byc "psem biurowym"?



psiamama - 16-10-2006 23:33
Najlepiej spytac w urzedzie. Wiem ze wszystko mozna wciagnac w koszty, jedzenie, smycze, leczenie...



mila_2 - 17-10-2006 07:37
w urzędzie jeśli chcesz mieć wiążącą odpowiedź musisz skierować do nich pismo + oczywiście opłata skarbowa. Urząd ma 30 dni na odpowiedź...

Lepiej księgowych popytać - szybciej i taniej;)
Powered by WordPress, © Wybory 2007